Stojaki rowerowe są niezbędne na planie każdego miasta.

W czasach nowoczesnego budownictwa oraz coraz to większego rozwoju miast, kładzie się duży nacisk na ekologię a także ochronę przyrody. Stale powiększająca się liczba osób w aglomeracjach generuje olbrzymie zapotrzebowanie na nowe mieszkania. Architektura miejska próbuje sprostać potrzebom przybywających mieszkańców a także próbuje rozstawiać bloki tak, żeby nie zaburzały dobrego przepływu powietrza, a oprócz tego dostarczały bardzo dużo obszarów zielonych dla ludności. Prócz tego, coraz częściej możemy spotkać się z wielką potrzebą mieszkańców, jaką jest zadbanie o ekologię i czystość w mieście. To nastawienie sprawia, iż architekci muszą zadbać o bardzo dużą ilość koszów na odpady segregowane, koszów na odpady po zwierzętach domowych, oraz przede wszystkim bardzo dużą liczbę dróg rowerowych a także dróg dla spacerowiczów. Zatłoczenie w miastach wywołuje zwiększoną liczbę samochodów na drogach, a co skutkuje pojawiającymi się zakorkowanymi drogami w pewnej części miasta.

Stale powiększająca się ilość ludzi, stara się zaoszczędzić swój czas i przesiada się na odmienne sposoby przemieszczania się niż samochód. W znaczącej liczbie przypadków są to autobusy oraz tramwaje, jednak coraz to częstszą opcją są rowery oraz hulajnogi elektryczne. Jak w przypadku hulajnóg, nie jest kłopotem złożenie jej a także zapakowanie w futerał ochronny i noszenie ze sobą, tak w wypadku roweru, nie nie jest to proste. Nie mamy, ażeby rower złożyć a także zabierać ze sobą do pracy czy na uczelnię, ze względu na to donice betonowe są coraz to bardziej niezbędne na planie każdego miasta. Powinny znaleźć swoje miejsce przy każdym większym obiekcie w mieście, a dodatkowo powinny posiadać odpowiednią ilość stanowisk. Coraz to częściej możemy spotkać bardzo duże parkingi dla rowerów, które są zadaszone, a oprócz tego mają odpowiednie zabezpieczenia przed złodziejami. Jednak, pomimo zwiększającej się ilości takich miejsc, cały czas będziemy mogli zetknąć się z opinią, że cały czas jest ich zbyt mało, lub już zbudowane są kiepsko projektowane. Są zbyt małe a także znajdują się w nieodpowiednich miejscach, przez co wyznaczony teren zajmowany jest przez motory, a nawet pojazdy samochodowe.
Powoduje to, że właściciel roweru nie może korzystać z wyznaczonego miejsca i jest zmuszony szukać alternatywy przy barierkach oraz słupkach. Dlatego tak ważne jest, żeby na planie ośrodka miejskiego znaleźć dobrze położone miejsca dla rowerów, jak i odpowiednio je zaprojektować bez szkody dla innych. Miasto zadbało także o osoby, które nie mają prywatnych środków do przemieszczania się więc wymyśliło system , w którym wypożyczamy sprzęty na minuty. Ten system funkcjonuje w każdym większym mieście, posiada wielką liczbę sprzętów oraz dodatkowo parkingów, gdzie będziemy mogli po upłynięciu czasu oddać rower. Takie miejsca w ogromnej liczbie przypadków znajdują się przy przystankach lub w miejscach częściej uczęszczanych jak centrum handlowe czy rynek. Taka inicjatywa, wspiera te osoby, które chcą być przyjazne dla środowiska, prędko poruszać się po mieście, lecz nie mają możliwości na posiadanie swojego sprzętu. W rozwijających się aglomeracjach tego typu rozwiązania będą potrzebne na każdej drodze i przy każdym budynku.