Dieta na przyrost masy mięśniowej opiera się głównie na wysokiej zawartości białka.

Rzeźbienie figury oraz kulturystyka to bardzo popularne wśród obywateli Polski tematy. Interesują się nimi nie tylko mężczyźni, których intryguje nabranie seksownej muskulatury i siły, ale również dziewczyny, które chcą nie tylko o wiele lepiej się prezentować, niemniej jednak mieć więcej siły oraz więcej zdrowia, które pomogą im w życiu. Dieta na zwiększenie masy mięśniowej bazuje głównie na wysokiej zawartości białka, które jest głównym budulcem naszych mięśni.

Coraz częściej obalany jest mit, iż dieta służąca rozbudowaniu muskulatury musi bazować na mięsie i wyrobach odzwierzęcych, a częstokroć mówią o cennych korzyściach które płyną z budowania przyrostu masy mięśniowej na białku roślinny. Tuż obok różnego typu odżywek na bazie serwatki, jeszcze do całkiem niedawna bezkonkurencyjnych na rynku białkowych odżywek, coraz częściej pojawiają się odżywki przygotowane na bazie sojowych protein, białka konopnego, ryżu brązowego czy białka groszku. Dlatego kiedy zastanawiamy się nad dietą zwiększającą przyrost masy mięśniowej, na pewno warto rozważyć włączenie do codziennej diety właściwie dobranej odżywki białkowej. Odżywki te występują w różnych wersjach smakowych, głównie słodkich do tworzenia koktajli – takowych jak truskawkowy, bananowy czy czekoladowy itp. Koktajle można przyrządzić na bazie wody, mleka roślinnego czy krowiego.

Prócz takiej odżywki trzeba pamiętać, że dieta zwiększająca przyrost mięśni przede wszystkim będzie opierała się na pełnowartościowych produktach zawierających dużą ilość białka, takowych jak: chude mięso, rośliny strączkowe, jajka, tofu, brązowy ryż, wyroby tj. quinoa – nazywana także komosą ryżową – oraz amarantus. Oprócz tego, w celu zwiększenia przyrostu masy mięśniowej konieczny jest plan treningowy, który pomoże uzyskać wymarzoną sylwetkę. Ażeby ćwiczenia takie być w stanie wykonać, istotne będzie także wprowadzenie do naszej diety węglowodanów pełnowartościowych. Bogatymi źródłami węglowodanów są produkty zbożowe takie jak owsianka, brązowy ryż, wszelakiego typu kasze a także chleb pełnoziarnisty.

Węglowodany są niezbędne do odpowiedniego funkcjonowania organizmu, a wszelkie diety które opierały się na drastycznym wykluczeniu z codziennej diety węglowodanów małymi krokami odchodzą w zapomnienie, bo nie są efektywne, kiedy zależy nam na długofalowych efektach oraz jak najlepszym zdrowiu. Zatem istotne dla przyrostu masy jest włączenie do swojej diety dużych ilości zarówno białka pełnowartościowego – czyli takiego, które posiada komplet aminokwasów potrzebnych dla właściwego funkcjonowania ludzkiego organizmu – przy roślinnych dietach, takowych jak przykładowo dieta wegańska, trzeba zwrócić wyjątkową uwagę na komplet aminokwasów – ale również pełnowartościowych węglowodanów. Nie będziemy mogli pominąć tu znikomych ilości tłuszczy, które najlepiej uzyskać z oliwy z oliwek, awokado czy orzechów.

Bardzo istotnym składnikiem przy diecie powodującej przyrost masy mięśniowej będzie błonnik, który dba o właściwe trawienie. Bez wątpienia wszystkie wysiłki tyczące się diety dadzą rezultaty dopiero, w momencie gdy połączymy je z odpowiednimi i systematycznymi treningami.

Autor: https://www.puls-zdrowia.pl/sport/trening-na-mase-wedlug-krzysztofa-piekarczyka/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *